sobota, 13 lutego 2016

Wegańskie mini mielone


Wiele przepisów tworzę sama ale jest też wiele dań którymi się zainspirowałam tak było właśnie w przypadku mini kotlecików.
A na moim z moimi zmianami.
MINI MIELONE
(na około 30-35 kotlecików)
Składniki:
- 1 szklanka kaszy gryczanej białej (nieprażonej)
- 1 szklanka czerwonej soczewicy
- 4 szklanki wody
- 1 cebula
- 1 płaska łyżeczka soli (ja używam różowej)
- 1 łyżeczka czosnku granulowanego
- 1 1/2 łyżeczki majeranku
- 3 łyżeczki ziół prowansalskich
- 1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
- 2-3 łyżki mąki razowej orkiszowej oraz mąka do obtoczenia kotlecików
- olej (u mnie kokosowy) do posmażenia cebulki i do smażenia kotletów
Przygotowanie:
- Soczewicę i kaszę płuczemy.
- Wodę gotujemy gdy zaczyna wrzeć solimy zmniejszamy do minimum gaz i wrzucamy kaszę oraz soczewicę gotujemy pod przykryciem ok. 20min. (aż wchłonie wszystką wodę)
- W międzyczasie obieramy cebulę, kroimy ją w drobną kostkę i lekko podsmażamy.
 - Gdy nasza masa jest gotowa (ja swoją studziłam) wrzucamy do niej po kolei przyprawy i mieszamy i tak z każdą na koniec dodajemy w razie potrzeby mąkę.
- Formujemy wilgotnymi rękami malutkie placuszki które obtaczamy mąką.
- Smażymy do zrumienienia z obu stron i osuszamy na ręczniku papierowym.



SMACZNEGO :-)


1 komentarz: